Cvičenie vs jedálniček

0
1 602

Jedna vec ktorú si treba uvedomiť ak sa pokúšame schudnúť je to, že bez úpravy stravy len vďaka cvičeniu pravdepodobne nedosiahneme také výsledky, aké by sme si želali. Niečo viac nám o tom prezradila aj Zuzka Light na svojom blogu.

Zuzka: Jedna z vecí, ktorú neustále pripomínam a na ktorú budem stále klásť dôraz je jedálniček. Nedosiahnete svoje ciele ani s tým najlepším programom na svete, pokiaľ stravovaním svoje úsilie nepodporíte. Na druhej strane, ak ste dostatočne disciplinovaní a chápete potrebu správneho jedálnička, potom bude pre vás dostať sa do kondície ľahké. Určite ste už narazili na príslovie, že six – pack (tehličky na bruchu) vzniká v kuchyni, alebo ak chcete schudnúť, váš úspech je z 10 % závislý na cvičení a 90 % na strave. Nikdy sa mi príliš nepáčilo dávať do popredia stravovanie pred cvičením, pretože verím, že je pre vaše zdravie dôležité oboje, avšak existujú rôzne spôsoby, ako tomuto všetkému porozumieť.

Povedzme, že moje tréningy cvičíte denne. Môže sa zdať, že je toho cvičenia nejako veľa, ale v skutočnosti toho zase toľko nie je, ak zvážime, že každý tréning trvá v priemere 12-15 minút. Ak porovnáte onen podiel medzi tým, koľko času denne venujete cvičeniu a koľko času denne venujete príprave a konzumácii jedla, je zrejmé, že viac energie a času pohltí práve jedálniček. Ak robíte moje tréningy, ktoré sú veľmi efektívne, potom si môžete dovoliť vynechať svoje cvičenie aj tri až štyrikrát a príliš to neublíži. V jednom týždni sa môžete venovať cvičeniu o 50 % menej ako v inom a rozdiel v tom bude minimálny. Vlastne, je fajn mať občas týždeň, ktorý nebude tak náročný. Avšak, ak by bol váš jedálniček z rovnakých 50 % dobrý, nemožno očakávať, že to cvičením doženiete. Tým chcem povedať, že cvičenie a budovanie svalovej hmoty je dôležité ako pre vaše zdravie, tak metabolizmus, a ak nebudete cvičiť minimálne 3x do týždňa, potom by váš jedálniček mal byť tip top, pretože váš metabolizmus sa spomalí, a môže sa stať, že z vás bude štíhly človek bez sily a plný tuku.

A teraz, keď budem predpokladať, že nechcete, aby sa niečo také stalo, rada by som vám pomohla dosiahnuť vaše ciele. V prvom rade vám musím dôverovať v tom, že budete denne cvičiť Zwow alebo podľa ZCUT (to sú názvy Zuzkiných tréningov). Ak chcete naozaj dobre štruktúrovaný program, ktorý vás po celé tri mesiace povedie deň po dni a zameria sa na kardio tréning, potom odporúčam práve ZCUT Power Cardio Series DVD. Nepotrebujete žiadne vybavenie, pretože tento program sa zameriava výhradne na kardio prvky za použitia váhy vlastného tela. Je to skvelý program pre spaľovanie tuku, ak ho budete vhodne kombinovať s jedálničkom. A vy budete. Spoločne to dokážeme. Výhodou tohto programu je, že budete mať pri sebe neustále sprievodcu a postupne budete robiť pokroky, od prvého mesiaca, ktorý vás naštartuje, až k naozaj náročným tréningom, ktoré vás dovedú k cieľu až k tretiemu mesiacu.



Ak nemáte ZCUT, cvičte Zwow každý deň, alebo akékoľvek iné programy, ktoré sa tomuto typu cvičenia blížia. Momentálne môžete vyberať z viac ako päťdesiatich tréningov z mojej stránky. Tiež po vás budem chcieť, aby ste si zaznačili svoje osobné rekordy. Každý tréning je výzvou! Buď sa po vás bude chcieť, aby ste tréning dokončili čo najrýchlejšie alebo AMRAP = počas určitého času odcvičiť čo najviac opakovaní. Zvyčajne je to 10 , 12 a 15 minút. Skúšajte sa k tréningom, ktoré ste už v minulosti odcvičili, vracať aspoň raz týždenne a robte všetko preto, aby ste pokorili svoj ​​vlastný osobný rekord. Tým sa uistíte, že zo seba naozaj vydávate to najlepšie, že máte lepšie fyzičku, viac sily, že viac vydržíte a ste lepší. Keď uvidíte takéto zlepšenie, motivuje vás to do ďalšej práce na sebe.

Keď mi sľúbite, že toto dodržíte, potom ja vám môžem sľúbiť, že vám vysvetlím všetko, čo potrebujete vedieť ohľadom jedálnička, a dám vám dostatok rád, ktoré vám pomôžu dostať sa k výsledkom, ktoré tak hľadáte.

S týmto príspevkom som sa chcela uistiť, že si rozumieme, predtým než sa pustíme do pravidiel stravovania. Zajtra si porozprávame o veľkostiach porcie.

Ste pripravení dostať sa do tej najlepšej kondície vášho života?

Ak ste na poslednú vetu odpovedali „ÁNO“, sledujte náš fitness seriál aj naďalej a pridajte sa ku mne!

Teším sa na vás pri ďalšom Zuzkinom tréningu 🙂

Mirka

Ak sa ti článok páči, napíš komentár alebo ho podpor zdielaním:

komentárov