Ľadové kráľovstvo (recenzia)

0
Ľadové kráľovstvo (recenzia)
film recenzia frozen ľadové kráľovstvo

Tak sme sa dočkali. Dnes sme boli na rozprávke Ľadové kráľovstvo a užili sme si ju. Rozprávka je krásne animovaná a predovšetkým všetky charaktery postáv sú vynikajúco napísané a stvárnené.

film recenzia frozen ľadové kráľovstvo
film Frozen / Ľadové kráľovstvo (hlavné postavy)

Postava “zlej” ľadovej kráľovnej a jej sestry sú pre mňa najväčším prekvapením. Predlohu podľa ktorej bola rozprávka spracovaná som nečítal. Takže keď som videl princeznú, ktorá nečaká na záchranu od krásneho rytiera a sama koná, bola to pre mňa príjemná zmena. Myslím, že je dobré že vznikla rozprávka, ktorá toto rodové klišé nepodporuje. Ukazuje tak malým slečnám, že nemusia čakať na zázrak v podobe krásneho princa, ale môžu ísť za svojimi cieľmi aj samé.

Za smiešne postavičky tu boli Olaf a sob, ktorého meno som žiaľ zabudol. Olaf je neohrozený bojovník a vôbec nepozná pojem nebezpečenstvo a je snáď len o trochu inteligentnejší ako jeho komická dvojka sob. Títo dvaja kamoši mali zvláštny dar urobiť niečo komické vo vypätých akčných scénach, na čom som sa ja veľmi bavil. Ostatné charaktery boli tiež krásne spracované a milým spôsobom si tvorcovia robili srandu zo severanov.

film Frozen / Ľadové kráľovstvo (recenzia)

Na môj vkus však bolo rozprávanie trochu rozbité na dve polovice. Je to teraz asi nový trend z Ameriky, že sa film rozdelí na dve polovice a jedna je rozprávaná inak ako druhá. Zatiaľ čo prvá polovica je v podstate jedno muzikálové číslo za druhým, druhá polovica je výhradne o akcií. Pri takom množstve piesní v úvode by som privítal aspoň jedno muzikálne číslo na konci filmu. Napriek tomu v úvode boli pesničky celkom dobre zvolené, charakterizovali postavy, posúvali dej rýchlo dopredu a v prípade smrti rodičov zjemňovali túto tragickú informáciu najviac ako sa len dalo.

film recenzia Frozen / Ľadové kráľovstvo (monštrum)

Aj keď je v druhej polovici veľa akcie, nie je vo filme použité násilie. Všetky postavy spadnú do mäkkého snehu a nikomu sa nič nestane. Dokonca ani zlým vlkom, ktorí naháňajú hlavných hrdinov. Je tu síce veľké snežné monštrum, ale nie je vo svojej podstate zlé, skôr ochraňuje snehovú kráľovnú. Rozprávka má výchovný charakter, poukazuje na to, že niekedy sa javia zlí ako dobrí a naopak. Naviac nikto nenadáva a hlavné postavy sa “len ľúbia”. Celkovo musím konštatovať, že sa jedná o vydarený kúsok a určite sa naň oplatí ísť do kina aj s deťmi.

Ooriginální názov: Frozen, žáner: Animovaný / Dobrodružný / Rodinný / Muzikál, dĺžka: 109 min, , Jazyk: Slovenský,
Premiéra: 05/12/2013,  Režisér:  Chris Buck, Jennifer Lee, Krajina pôvodu / Rok: USA 2013