Home Články Filmové recenzie Cililing a piráti / The Pirate Fairy – recenzia

Cililing a piráti / The Pirate Fairy – recenzia

0

Zdá sa, že s rozprávkami sa tento rok roztrhlo vrece. Je ťažké vidieť ich všetky a tak si treba dobre vybrať na čo ísť. Možno vám s rozhodovaním pomôže aj táto recenzia.

Filmovú sériu o Cililing a ďalších vílach z rozprávkového sveta Petra Pana nakrúca Disney ako svoje menšie, vedľajšie filmy. Sú lacnejšie, ich animácia je jednoduchšia (na rozdiel napríklad od Ľadového kráľovstva) a v USA vychádzajú často rovno na DVD. U nás sa však naopak mnohokrát dostanú do kín. Cililing a Tajomstvo krídiel (štvrtý diel série) mala u nás premiéru asi pred rokom a pol a teraz prichádza do kín Cililing a pirátska víla. Nejde pritom o pokračovanie, teda nie je nutné vidieť predchádzajúce filmy, aby sa divák orientoval. Istá previazanosť tú síce je (mihne sa tu stroj na výrobu snehu z predošlého filmu), ale ide skôr o istý zábavný bonus.

cililink-piratska-vila-The-Pirate-Fairy

Pre deti:

Hlavné hrdinky sú roztomilé víly, ktoré vtipkujú a smejú sa, ich svet je optimistický, ideálny a všetci sa v ňom majú radi. Nedokážem si predstaviť, že by sa nejaký chlapec chválil v škole pred svojimi kamarátmi, že bol v kine na Cililing, napriek tomu že sú tam piráti. Je to farebné, veselé, trblietavé a končí to posolstvom o dôležitosti dievčenského priateľstva.

Vtipných gagov je tu máličko a originálnych nápadov tiež nie je veľa. Scény, v ktorých si víly medzi sebou prehodia svoje magické schopnosti, alebo keď sa snažia vydávať sa za piráta a neobratne pri tom manipulujú s dlhým kabátom, patria k tomu najlepšiemu čo vo filme uvidíte.

Pre dospelých:

Rozprávku Cililing a pirátska víla si oteckovia príliš nevychutnajú. Naopak mamičkám, ktoré ostali hravé a neprestali snívať, by sa rozprávka mohla páčiť. Každopádne, ak máte malú dcérku, potom je to ideálna príležitosť vziať ju do kina.

cililink-piratska-vila-The-Pirate-Fairy-002

Slovenská premiéra: 20. 3. 2014 (Štvrtok)

Obsah:

Zo sveta Petra Pana prichádza do našich kín rozprávka Cililing a piráti, veľkolepé dobrodružstvo o Zarine, múdrej a ambicióznej víle, ktorá je ohromená neuveriteľnými možnosťami modrého čarovného prášku. Keď sa kvôli svojim odvážnym nápadom dostane do problémov, utečie zo zeme víl a spojí svoje sily s pirátmi, ktorí z nej urobia kapitánku na svojej lodi. Cililing sa spoločne so svojimi priateľmi musí vydať na dobrodružnú púť, aby Zarinu našli a spoločne skrížili meče s bandou pirátov pod vedením plavčíka Jamesa, z ktorého sa má čoskoro stať legendárny Kapitán Hook. (Oficiálny text distribútora)

Žáner: Animovaný / Fantasy, Krajina pôvodu: USA, 2014, 78 min, Réžia: Peggy Holmes, Hrajú: Tom Hiddleston, Christina Hendricks, Mae Whitman

zdroj: filmspot.cz, imdb.com