Home Články Filmové recenzie Dobrodružstvá pána Peabodyho a Shermana – recenzia pre rodičov

Dobrodružstvá pána Peabodyho a Shermana – recenzia pre rodičov

1

Film je “remake“ kresleného seriálu Mr Peabody & Sherman (1959), ktorý bol pôvodne vysielaný v The Rocky and Bullwinkle Show. Táto zvláštna dvojica psa a chlapca sa vracia v čase a navštevuje významné historické postavy a udalosti, ktoré sú skreslené. Nekopíruje však presne dejiny skôr ich karikuje v množstve groteskných akcií. Napriek tomu, že Mr Peabody občas fajčí fajku, je film dostatočne mierny a vychutná si ho celá rodina.

Dobrodružstvá-pána-Peabodyho-a-Shermana-03

Obsah
Pán Peabody je geniálny ako Einstein, vtipný ako Oscar Wilde, odvážny ako Indiana Jones, má deduktívne schopnosti Sherlocka Holmesa a štýl ako James Bond. Je svetovo známa celebrita, držiteľ Nobelovej ceny, olympijský víťaz v skoku a desaťboji. A naviac je pes. Vďaka svojim schopnostiam si pán Peabody adoptoval malého chlapca Shermana, ktorého od plienok vychováva tak, ako najlepšie dokáže. Ale niekedy si musí priznať, že je snáď jediná vec, ktorá mu tak úplne nejde a že má čo robiť, aby so Shermanom udržal krok. Sherman je totiž veľmi zvedavý a úprimný, vďaka čomu sa dostáva do rôznych problémov. Aj preto, aby uspokojil synovu túžbu po poznaní histórie, vynašiel pán Peabody úžasný prístroj menom Časomat. A vďaka nemu môžu cestovať kamkoľvek do minulosti. Spoločne zažívajú neskutočné dobrodružstvá, ktoré si človek alebo pes dokážu sotva predstaviť. Spoznávajú slávne osobnosti a prežívajú historické udalosti. Na cestách časom musia dodržiavať pár zásadných pravidiel ako „nikdy sa nestretnúť sám so sebou“ alebo „len minimálne ovplyvňovať minulosť či radšej vôbec“. To sa im darí do chvíle, keď Sherman potajomky vezme na divokú jazdu Časomatom svoju spolužiačku Penny, na ktorú chce urobiť dojem. Nechcene zamiešajú niekoľko najdôležitejších udalostí svetových dejín a nakoniec im pán Peabody musí pribehnúť na pomoc a zachrániť ich, kým navždy zmenia minulosť, prítomnosť aj budúcnosť. Môžete sa tešiť na veľa zábavy a zopár smiešnych stretnutí s najväčšími osobnosťami svetovej histórie, pri ktorých občas zatajíte dych. Komu by nezamrzol úsmev, keď sa ocitne pred bránami Tróje vo finálnej fáze jej dobývania alebo v Paríži v dobe Veľkej francúzskej revolúcie?

Dobrodružstvá-pána-Peabodyho-a-Shermana-01

Pre deti
Animácia a samotná akcia je dynamická, ale nie tak že by to vadilo. Postavy sú milé, takže sa budú deťom určite páčiť. Deti síce nebudú rozumieť veľkej časti suchého humoru pána Peabodyho, je tu však aj pár vtipných slovných vyjadrení, na ktorých sa decká určite pobavia. Napriek tomu, že deti nie vždy spoznajú niektoré z mnohých historických postáv, film im ich rýchlo priblíži a na niektorých z príbehov sa dobre pobavia.

Pre dospelých
Je to veselý príbeh a starší diváci, ktorí hľadajú nadčasovú zábavu, si určite prídu na svoje. Aj keď je úvod trochu pomalší a v strede filmu je v rozprávaní trochu chaos, nájdete tu veľa svetlých momentov, na ktorých sa pobaví hádam každý. Dospelý divák bude mať najbližšie k pánovi Peabodymu. Môže sa pobaviť na jeho monológoch a myšlienkových pochodoch. Nebol to síce animák roku, no aj tak ho odporúčam širokému publiku.

Dobrodružstvá-pána-Peabodyho-a-Shermana-04

Dobrodružstvá pána Peabodyho a Shermana / Mr. Peabody & Sherman – Prehľad obsahu

• Násilie (málo): Veľa frašky za pomoci meča, zbrane, občas sa ľudia udrú, ale žiadna krv alebo zranenia. Náznaky vojny a zjedenia žralokmi (nepotvrdené). Občas sú tam dôsledky násilných akcií.
  • Strašidelné scény (málo): Pokus o gilotínovanie pána Peabodyho, utekanie pred padajúcimi troskami, prípadne inými vecami, súboje s mečom.
  • Sex / Nahota (žiadne)
  • Vulgarizmy(žiadne)
  • Drogy a alkohol (málo): Pán Peabody občas fajčí fajku.
  • Smútok / znepokojujúce scény (málo): Najdesivejšia scéna nezahŕňa bitky, ale scénu, kde strašidelný sociálny pracovník hrozí, že zoberie Shermana preč od jeho psieho otecka. Dočasná smrť pána Peabodyho
  • Témy vo filme / Deti môžu mať otázky o: Historických postavách a udalostiach (vojna, revolúcia), adopcii

Premiéra: 08. február 2014, Originálny názov: Mr. Peabody & Sherman, Krajina pôvodu: USA, Rok výroby: 2014, Žáner: Animovaný / Akčný / Dobrodružný / Rodinný / Sci-Fi, Dĺžka: 92 min., Jazyková verzia: slovenský dabing, Odporúčaná prístupnosť: 7 +, Formát: 2D, 3D, Zvuk: Dolby Digital/DTS/SDDS

Réžia: Rob Minkoff, Scenár: Rob Minkoff, Jason Clark, Andrew Kurtzman, Hrajú: Ty Burrell, Ariel Winter, Stanley Tucci, Ellie Kemper

zdroj: cartoonbrew.com, peabodyasherman.cz