Home Kategórie Články Macko Pú / Winnie the Pooh – recenzia pre rodičov

Macko Pú / Winnie the Pooh – recenzia pre rodičov

0

Keď mal náš starší syn 2 roky, obľúbil si túto klasickú, roztomilú rozprávku. Je vhodná hlavne pre menšie deti, má príjemný dej a nenachádza sa v nej žiadne násilie.

Obsah:

V Stoakrovom lese začína deň ako každý iný. Pú sa prebúdza veľmi hladný a nemá doma žiadny med. Takže sa vydáva ho zohnať, ale jeho púť potom naberie úplne iný smer – najprv kvôli súťaži, v ktorej sa majú všetci pokúsiť nájsť Ijáčkovi nový chvost. Pú neskôr nachádza odkaz od Kryštofa Robina, ktorý znie: „Odišiel som. Moc práce. Hneď späť som. „Potom ale Sova celý odkaz pochopí úplne inak a tvrdí, že ich priateľa unieslo stvorenie, nazývané „Spetson“. Veľmi skoro sa všetci vydávajú na napínavé dobrodružstvo v snahe zachrániť Kryštofa Robina pred imaginárnym nebezpečenstvom. Ako sa ukazuje, medveď, ktorý pôvodne túžil len po troške medu, má pred sebou náročný deň.
Spoločnosť Walt Disney Animation Studios sa vo filme Macko Pú vracia do Stoakrového lesa. Tento nový snímok, ktorý oživuje nadčasové čaro, vtip a žartovnú atmosféru pôvodných krátkych filmov, divákom znovu ponúka možnosť baviť sa v spoločnosti „prihlúpleho Medveďa“ a jeho priateľov Tigra, Králíčka, Prasiatka, Sovy, Klokanica, klokanky … a pochopiteľne tiež Oslíka, ktorý stratil chvostík. (oficiálny text distribútora)

film-macko-pu-2011

Recenzia pre deti:
Film nie je určený pre tínedžerov, no malé detičky poteší. Deti sa budú baviť najmä na tom, že sú múdrejšie ako postavičky. Tie často usmerňuje rozprávač, s ktorým sa môžu stotožniť. Taktiež sa budú baviť na drobných vtipoch, ktorých je tu požehnane. Najväčšou devízou filmu je, že v ňom absentuje čisté zlo. Dramatická situácia vychádza z nedorozumenia a strach je vo filme len zo strachu samotného. Takto učí deti, že sa v postate nemajú čoho báť.

Winnie_the_Pooh_movie
Recenzia a informácie pre rodičov:
Postavy vo filme tvoria „plyšové“ hračky Krištofa Robina. Správajú sa ako malé 2 až 4 ročné detičky. Preto si ich dospelý divák okamžite zamiluje. Jedinou výnimkou je oslík Ijáčik, ktorý má charakterovo bližšie k starému človeku. Ja na filme oceňujem predovšetkým to, ako krásne a vtipne sa vedia animátori hrať s jednotlivými situáciami. Taktiež sa mi páči, že je vo filme často znázornená kniha ako zdroj príbehu, pretože nabáda deti k čítaniu.

film-macko-pu-2011
Winnie the Pooh (Macko Pú) – Prehľad obsahu:

• Násilie (Žiadne): Len keď trénuje tiger s oslíkom
  • Strašidelné scény (Mierne): Prasiatko sa vydáva do strašidelného lesa.
  • Sex / Nahota (Žiadne): Žiadne.
  • Drogy a alkohol (Žiadne): Žiadne.
  • Vulgarizmy (Žiadne): Žiadne.
  • Nezdvorilý / napodobovanie nevhodného správania (Žiadne): Žiadne.
  • Smútok / znepokojujúce scény (Mierne): Prasiatko sa vydáva do strašidelného lesa, keď oslík nevie nájsť svoj chvostík.
  • Témy vo filme / Deti môžu mať otázky o: Čo je to odstavec v knihe, či existuje Spetson, o kamarátstve

Premiéra: 2011, Originálny názov: Winnie the Pooh, Krajina pôvodu: USA, Rok výroby: 2011, Žáner: Animovaný / Muzikál / Komedie / Rodinný, Dĺžka: 60 min., Jazyková verzia: slovenský dabing, Odporúčaná prístupnosť: 2 +, Formát: 2D, Zvuk: ?, Štúdio: Walt Disney Studios

Réžia: Stephen J. Anderson, Don Hall, Predloha: Alan Alexander Milne (kniha), Kamera: Julio Macat, Hudba: Henry Jackman, V originéle hrajú: Craig Ferguson, Jim Cummings, Tom Kenny, Dee Bradley Baker, Gilbert Gottfried, John Cleese